söndag 13 januari 2008

Geggamojja!

Vi har börjat gräva för infarten. Den hembyggda tjälkroken har använts för att bryta upp stubbar och lyfta sten. Tyvärr har det regnat konstant så nere på platten är det makalöst lerigt. Det går inte att köra traktorn utan jag får släpa mig fram med grävarmen. Lite tjäle hade inte skadat men enligt prognosen får vi vänta på det. Nu ska jag hämta markduk hos min kollega och byggmentor Henke "Slappeslusk" Sundberg och så ska jag beställa grus. 0-90 bärlager ska ut först. Diken måste grävas. Det funkar inte att halka omkring i geggan. Tyvärr har jag inte haft kameran med mig för att dokumentera eländet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Mattias! Det är med spänning jag följer ditt projekt! Bra att du tar tag i det dåliga markförhållandet på en gång! Jag vet hur det är med husbyggande men det är länge sedan för mig! Jessica var nyfödd när vi flyttade in hon fyller 30år 23/1-08!Jag ser med glädje att din entusiasm är det inget fel på!Lycka till! MVH Ulf Melander